17 Mayıs 2014 Cumartesi

Son işçiler de bulundu!

Maden kazasının yaşandığı ocakta arama kurtarma çalışmalarının devam ettiğini belirten Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, içeride hayatını kaybeden 2 işçinin bulunduğunu ve yerlerinin tespit edildiğini söyledi. Maden faciasında hayatını kaybedenlerin sayısının 301 olduğunu belirten Yıldız, ocaktaki yangınında kontrol altına alındığını bildirdi. Manisa'nın Soma ilçesinde yaşanan maden faciasında, hayatını kaybedenlerin sayısı 301'ye yükseldi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, maden ocağında hayatını kaybeden 2 işçinin daha yerinin tespit edildiğini söyledi. Arama kurtarma çalışmalarının güçleştiren yangının kontrol altına alındığını ifade eden Yıldız, "12 ailemizin kayıp talepleri vardı, 10 işçimizi dışarıya çıkardık. İçerideki 2 işçimizi dışarıya çıkarma çalışmaları başladı. 301 işçimiz hayatını kaybetmiş oldu. Bugün ailelerine çok büyük bir ihtimalle, 10 işçimizi teslim etmeyi planlıyoruz. DNA testleri sonuçlanacak. Buradan çıkaracağımız 2 işçiyi de bugün ailelerine teslim etmeyi planlıyoruz. İlk günden bu yabana bu acıyı siyaset üsttü olarak değerlendirdim" dedi. "BÜTÜN ELEŞTİRİLERİ SİNEMİZE ÇEKTİK, AMA DAYANAMAYACAĞIM" Acıları paylaşan toplumun her kesimine teşekkür eden Yıldız açıklamalarını şöyle sürdürdü: "Şuana kadar sakinliğimi sükûnetimizi koruduk. Son derece önemli bir işte bütün ciddiyetimizle beraber, bütün ekibimizle beraber, bakanlıklarımızla beraber burada bulunduk. Bütün eleştirileri de sinemize çektik. İçimizdeki fırtınayı sessizlik olarak buraya taşıdık. Ama şu kısmına dayanamayacağım. Bir adam kalkıyor diyor ki 'bunlar müstahaktı.' Burada ki hayatını kaybeden işçilerimize yalnızca AK Parti mitingine gittiğinden dolayı, yalnızca başbakanımıza parti lideri dediklerinden dolayı bunlar müstahaktır diyor. Buna tahammül etmemiz söz konusu olmaz." "77 MİLYONUN YARALI OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİM ONDAN 1 KİŞİ ÇIKARIN" "Ben 77 milyonumuzun yarala olduğumuz söylemiştim, o sayıdan bir kişi çıkarın. Demek ki bu adam yaralı değilmiş. Biz şahıslarımızla ilgili bir hususta, bütün eleştirilere hiçbir eleştiriye cevap vermedik. Yoğunlaştığımız tek bir iş vardı, bugün iki işçimizin yeri tespit edildikten sonra ben bunu söylemek zorundayım. Çalışma arkadaşlarına sesleniyorum. Benim artık ona söyleyecek hiçbir cümlem yoktur. Böyle bir insanla nasıl yan yana çalışılabilir, bunu söyleyecek bir adamla, nasıl bir fikir değerlendirilebilir. Biz basının özgür olmasını isteyen bir yapıdayız, ama bu özgür olmak isteyen basına da, bir istismar aracı olarak konmuştur. Her birimizin 301 işçimizin hassasiyetine ve onların cenazesine gösterilmesi gereken nezakete davet ediyorum. 'Müstahaktır' demek böyle bir ölümü kendi zihninde kalbinde, makul hale getirmektir. Bu acının içerisinde böyle bir cümle, 77 milyon-1 tarafından kabul edilemez. Bu kadar da haksızlık olmaz. Biz bütün acımızla, hüznümüzle beraber, yeni bir kaza olmasın çabası ile gece gündüz uğraşan ekiple birlikte yürütüyoruz. Böyle bir insafsızlığa, böyle bir insansızlığa böyle bir kutsalsızlığa tahammül edemeyiz. Müstahaktır kelimesinin bedeli ödenmek durumundadır. Ben bunu işçi kardeşlerimiz adına söylüyorum" Enerji ve Tabi kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, 2 işçinin cenazelerinin çıkarılmasının ardından arama kurtarma çalışmalarını sonlandıracaklarını söyledi. Kaza sonrası idari ve adli soruşturmanın başlatıldığını anımsatan Bakan Yıldız, "Dikkat etmemiz gereken 2 önemli konu var. Denetim ve soruşturma yürütülüyor, diğeri de sahanın korunması gerek. Sahanın üretim içerisinde olamamış oluşu koruma tedbirlerini beraberinde getiriyor. Maden ocağının farklı riskler içermemesi gerekiyor. Bakıma ihtiyacı var. Delillerin olduğu yerde, kalması gerekiyor. Kimin ihmali varsa cezasını çekecektir. Kamu oyunun hassasiyetimizi biliyor, bununla alakalı kimsenin zafiyet gösterme imkanı olmaz" dedi. KAYNAK: SABAH

0 yorum:

Yorum Gönder